Durant les darreres setmanes, des de Promoció
Econòmica de Sabadell hem dut a terme un munt d’activitats tant individuals com
en grup.
A finals del mes de gener,
vam poder comptar amb la col·laboració de la Fundació Eurecat, amb l’objectiu d’apropar-nos
a la indústria 4.0 i a la importància de la formació al llarg de la vida. La
importància d’actualitzar els coneixements és una idea que cada cop més, els
participants tenen més present com a millora competencial i d’ocupabilitat.
Les tècniques del Departament de Formació de la
Fundació es van centrar en tota l’oferta formativa subvencionada per a persones
en situació d’atur i també de treballadors en actiu. Tots plegats vam parlar de
les competències associades a aquestes formacions i de la importància de
l’actualització de coneixements d’acord amb les exigències del mercat laboral.
Amb tot, els
assistents van poder reflexionar sobre com les tasques que antigament realitzaven
als seus llocs de treball, en aquests moments, han canviat i per tant, necessiten
una actualització formativa per tal de fer front als canvis.
D’altra banda i lligat amb la importància de les TIC en
el món actual, s’han organitzat sessions dirigides a la recerca de feina a
través dels smartphones. Segons l’empresa Adecco, més del 60 % de les persones
que tenen telèfon intel·ligent ja el fan servir per a la cerca de feina. Per
això, durant les sessions, es van aclarir molts dubtes sobre el funcionament
del dispositiu i com fer un bon ús de les APPs dirigides a la recerca de feina.
La col·laboració entre assistents va ser fonamental ja
que van poder conèixer diferents aplicacions que molts no coneixien i no feien
servir. A més, es va recalcar la importància dels perfils que creem a les
aplicacions i l’actualització en tot moment de les dades (formacions,
experiència, dades de contacte, idiomes, etc).
Aprofitant que molts dels assistents ja tenen perfils
creats a diferents portals de feina, van cercar si aquests portals tenen APPs.
D’aquesta manera, no van haver de crear perfils sinó només descarregar
l’aplicació. Aquesta és una forma més ràpida de fer la recerca i d’enviar les candidatures
a aquelles ofertes de feina que encaixin millor amb els seus perfils
professionals.
Durant les sessions, s’ha donat rellevància a com
utilitzar el telèfon com a dispositiu per posar-se en contacte amb les
empreses. A més, es va alertar sobre anuncis enganyosos i com poder
identificar-los i evitar-los. Aquests anuncis no han de convertir-se en factors
desmotivadors en la nostra recerca.
Fins a la propera i gràcies per llegir-nos!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada